Pagėgių savivaldybės administracijos darbo laikas:
Pirmadieniais - ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 17.00 val.
Penktadieniais nuo 8.00 iki 15.45 val.
Pietų pertrauka pirmadieniais - penktadieniais nuo 12.00 iki 12.45 val.
Nustatytos dvi papildomas asmenų prašymų priėmimo valandos per savaitę pasibaigus darbo laikui – antradieniais ir ketvirtadieniais nuo 17 val. iki 18 val. administracijos priimamajame.
Šeštadieniais ir sekmadieniais poilsio dienos.

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖ

Biudžetinė įstaiga
Vilniaus g. 9, 99288 Pagėgiai. Tel.: 8 441 57 482.
Faks.: 8 441 57 874. El. p. info@pagegiai.lt

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188746659

Lietuviškai English Russian
Meras

Pagėgių savivaldybės
meras
Vaidas Bendaravičius

 
 


ADMINISTRACIJA



Prenumerata


- 2019-02-25 -
RESPUBLIKINĖ PEDAGOGŲ KONFERENCIJA MAŽOJOJE LIETUVOJE – VILKYŠKIUOSE

Johanesas Bobrovskis ir Vilkyškiai

Žmogus nėra aritmetinis vidurkis, teigė vokiečių rašytojas Johanesas Bobrovskis (1917-1965).  Tarpukario laikotarpiu šis kultūros veikėjas atostogaudavo pas senelius Mociškiuose ir Vilkyškiuose (dab. Pagėgių savivaldybėje), II p. karo metais paimtas į kariuomenę epizodiškai tarnauja Lietuvoje, vėliau kaip karo belaisvis kali sovietų lageriuose, po to grįžta į Berlyną. Jo kūryboje apstu lietuviškų motyvų, lietuvių liaudies dainų citatų, krašto savitumo elementų. Tad, netolimoje praeityje, pasak technologijų vyr. mokytojos Editos Jurkšaitienės, kuomet kūrybinių projektų metu iškilo klausimas, kuo mes ypatingi, neatsitiktinai mokyklos bendruomenės akiratyje iškilo ši asmenybė. Po trijų metų įdirbio mokyklai buvo suteiktas J. Bobrovskio vardas. Į iškilmes buvo atvykęs šio rašytojo sūnus, seserys iš Vokietijos, užmegzti bendradarbiavimo ryšiai. Klaipėdos ir Pagėgių krašto istorija atsispindi rašytojo Johaneso Borovskio memorialinėje ekspozicijoje, įrengtoje Vilkyškių (senasis pavadinimas – Willkischken) evangelikų liuteronų parapijos namuose. Jo vardo gimnazijoje vyksta teminiai edukaciniai užsiėmimai, kūrybiniai paminėjimai.


 

Aukštesnės ugdymo kokybės link...

Šios konferencijos iniciatorius ir organizatorius – Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos direktorė Rima Auštrienė ir gimnazijos Metodinė taryba, partneris – Klaipėdos rajono Švietimo centras. Uvertiūroje gimnazijos mokinės Eglė ir Ema atlieka instrumentalizuotą J. Bobrovskio kūrinį ,,Žalias paukštis“, gimnazijos direktorė Rima Auštrienė, kviečia mokytis ir džiaugtis, primena, jog susitikome autentika dvelkiančiame Vilkyškių dvare. Pagėgių sav. Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Virginija Sirvidienė pastebėjo, jog pasirinkta nuolat aktuali, neiškrentanti iš strateginių planų – aukštesnės ugdymo kokybės tema. Konferencijos moderatorė, anglų kalbos mokytoja metodininkė Donata Šaulytė pristato tikslus, uždavinius, geografiškai iš 60 procentų Lietuvos apskričių susirinkusius dalyvius: Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio bei Tauragės.

Pažanga ir pasiekimai

Šių dienų visuomenėje vyksta nuolatinė kaita, info škvalas, bandome keistis, ne visada pavyksta, tad dalinamės patirtimi pranešime „Geografija netradicinėje aplinkoje“, kalba Saulius Ranauskas, geografijos vyr. mokytojas iš Šilutės pirmosios gimnazijos. Įvardijami kai kurie mokinio pažangą įtakojantys veiksniai – informacijos perteklius, rutina, motyvacijos mokytis stoka. Išvedama analogija, jog mokiniai žino daug daugiau nei mes žinojome tame laike, tik galbūt nemoka to parodyti. Praktikuojama neformali aplinka kurioje – kitas, emocinis fonas, veikla, neformalumas, mini tiriamieji projektai artimoje aplinkoje (savi namai, gatvė, daržas, sodas, kiemas). Iliustruojama pavyzdžiais kaip veikla už tradicinės klasės ir pamokos ribų leidžia mokiniams  pagilinti ir pademonstruoti savo žinias, gebėjimus ir pasiekti  didesnę pažangą.

Mokinių pasiekimų ir pažangos pastovumas pristatomas Ilonos Meirės, vokiečių kalbos mokytojos iš Vilkyškių J. Bobrovskio gimnazijos pranešime. Apsvarstomas minėtų rodiklių balansas, vertinimo uždaviniai, mokymosi esmė, procesas bei struktūra. Ypatingą dėmesį mokytoja Ilona skyrė individualiai mokinio pažangai, kvietė siekti nuolatinės pažangos kiekvienoje pamokoje.

Viskas vien juoda ar balta, o gal pilka, klausia Astos Navickaitės, biologijos vyr. mokytojos  (Vilniaus Žemynos gimnazija) pranešimo afiša. Į spalvų kodus, kaip ir į mokinių pažangos pastovumą, galima žiūrėti mokytojų ir mokinių akimis. Mokytoja pateikė mokinių pažangos fiksavimo pavyzdį, taikomą Žemynos gimnazijoje – sukurta ir naudojama Google Forms pažangos fiksavimo ir stebėjimo sistema atspindinti koreliaciją, apklausą, įsivertinimą ir galutinį rezultatą. Akcentuojamas abipusis pasitikėjimas, įsipareigojimas, pažangos laiptelių sistema ir linkėjimas pakeisti spalvas šviesesnėmis.

Vadovavimas mokymuisi, jo įprasminimas

„Ežiukas, kuris, kol nepajudinsi – neskrenda“, palyginimu Tauragės Martyno Mažvydo  progimnazijos informacinių technologijų mokytoja metodininkė Sigta Macienė pristato mokinių mokymosi skatinimo priemonę „Micro:bit“, kurių pernai Lietuvos mokykloms išdalinta apie 20 tūkst. Šešiolika įrenginių atkeliavo ir pas mus. Jais atitinkamai pagal klases galima programuoti. Mokinių atsiliepimai: „kur jų galima nusipirkti?“, „ar dar bus tokių pamokų?“

Praktikuojanti kūrybinį bendradarbiavimą siekiant įprasminti mokinių mokymąsi, Renata Matuzienė,  lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė iš Jurbarko raj. Veliuonos Antano ir Jono Juškų gimnazijos nukelia kelione laiku į XIX amžių. Tai tarsi mokinių įsikūnijimas į Veliuonos krašto tradicijas.

Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas metodininkas Vidas Vaitkus demonstruoja  mokymo(si) įrankius „Mąstymo žemėlapiai“. Kaip žinia, mąstymo žemėlapiai – tai inovatyvus mokymosi įrankių rinkinys, leidžiantis mokytojui struktūruotai pristatyti, o mokiniams išmokti prasmingiau, giliau ir veiksmingiau. Mąstymo žemėlapius galima taikyti nuo užsiėmimų darželiuose iki didžiųjų posėdžių verslo įmonėje. ,,Vaivorykštės“ gimnazijoje, įvairiose pamokose šie įrankiai-aplikacijos naudojami nuo 2015 metų. Šie instrumentai parodo, ką ir kaip vaikas mąsto, vizualizuoja mąstymo procesą.

Tos pačios gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Zofija Vaitkuvienė dalinasi patirtimis apie veiksmingų ugdymo(si) formų, užduočių parinkimą literatūros pamokose. Jos praktikuojamas metodas „literatūrinis furšetas“ pristatomas pirmoje mokslo metų pamokoje. Čia mokiniai sužino ką galės privalomai ar pasirinktinai „paskanauti“ mokslo metų eigoje. Tik, maisto produktai čia – literatūros kūriniai. Į devintokų pamokas kviečiami dešimtokai, mokiniai moko(si) kad pamatytų kaip jie keičiasi. Mokymosi įprasminimui pasitelkiamos Lietuvos bei pasaulio aktualijos. Mokytoja siekia, kad mokymosį procesą mokiniai pirmiausia suvoktų kaip „naudingą“, „prasmingą“, ne tik „įdomų“.

Patyriminis ugdymas ir jo reikšmė didinant vaikų pažintinį aktyvumą aptariamas priešmokyklinio ugdymo vyr. mokytojos Evelinos Ražinskienės (Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla) pranešime.  

Vietos gimnazijos duetas Edita Bartkienė, muzikos mokytoja metodininkė ir Edita Jurkšaitienė, technologijų vyr. mokytoja analizavo mokymosi įprasminimo menų pamokose paradigmas.

Ugdymo (si) individualizavimas, diferencijavimas

Mano pirmoji meilė - mąstymo žemėlapiai, antroji - atvirkščia pamoka, prisistato Giedra Aliulienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė (Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazija). Teorija užduodama namuose, klasėje – pratimai, įtvirtinimas bei refleksija. Tam reikalinga kompiuterinė, vaizdo ir garso įrašymo įranga. Skirtingų užduočių atlikimui naudojame telefonus, nes planšetės sensta greičiau, nei jų geba nupirkti mokykla. Demonstruojami konkretūs įrašai, rašinėliai, komentarai, mokymai vyksta internetinėje erdvėje.

Savivaldus mokymasis

Savivaldus mokymas(is), kaip žinia, galimybė pačiam būti atsakingam už savo mokymosi procesą ir jo valdymą, t.y. mokinio skatinimas būti savivaldžiai besimokančia asmenybe, kuri geba mokytis, planuoti savo laiką, vertinti asmeninę pažangą. Tai mokymasis gyvenimui, kalba Vilkyškių J. Bobrovskio gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė Marytė Gečienė ir anglų kalbos mokytoja metodininkė Donata Šaulytė. 

Reziume

Tai tik dalis plataus spektro pedagogų konferencijos pranešimų anonsų. Apibendrinant menasi rusų kalbos mokytojos metodininkės Laimos Vaičiulienės (Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų mokykla) įžvalgos. Svarbiausia problema yra ne ta, kad išmokyti, o tai, kad mokiniai norėtų mokytis. Galbūt optimaliausia, jog būtų balansas tarp akademinio, socialinio ir emocinio ugdymo. Kad tai pasiektum, reikia laiko, tačiau, kaip žinia, mūsų mokiniai yra labai užimti – pokštauja mokytoja. Taip pat menasi Vilkyškių Johaneso Bobrovskio gimnazijos direktorės R. Auštrienės baigiamieji žodžiai: mokytis visą gyvenimą yra garbė, o mes tai darome. Sudėjus pranešimų turinius, bus tokia metodinė medžiaga iš kurios bus galima mokytis...

 

 

 

Arūnas Mikalauskas

Klaipėdos r. Judrėnų Stepono Dariaus mokyklos

Istorijos mokytojas

 
Atgal   Spausdinti