KELIAI IR GATVĖS

Remigijus Lukošius

Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyresnysis specialistas
+370 441 57874
[email protected]

Inga Jurgaitytė

Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyriausioji specialistė
+370 441 40358
[email protected]

Viešinami tarybos sprendimų projektai

  • Dėl gatvių ir vietinės reikšmės kelių perėmimo Pagėgių savivaldybės nuosavybėn ir nuosavybės teisės įregistravimo Valstybės įmonės Registrų centro nekilnojamojo turto registre. Pridedamas 2025 m. kovo 13 d. sprendimo projektas Nr. T1-44
  • Dėl gatvių ir vietinės reikšmės kelių perėmimo Pagėgių savivaldybės nuosavybėn ir nuosavybės teisės įregistravimo Valstybės įmonės Registrų centro nekilnojamojo turto registre. Pridedamas 2024 m. lapkričio 5 d. sprendimo projektas Nr. T1-189
  • Dėl gatvių ir vietinės reikšmės kelių perėmimo Pagėgių savivaldybės nuosavybėn ir nuosavybės teisės įregistravimo Valstybės įmonės Registrų centro nekilnojamojo turto registre. Pridedamas 2024 m. liepos 2 d. sprendimo projektas Nr. T1-132.
  • Dėl valstybės turto – vietinės reikšmės kelių ir gatvių su jiems priskirtais priklausiniais – perėmimo savivaldybės nuosavybėn. Pridedamas sprendimo projektas Nr. T1-202;
  • Dėl gatvių ir vietinės reikšmės kelių perėmimo Pagėgių savivaldybės nuosavybėn ir nuosavybės teisės įregistravimo Valstybės įmonės Registrų centro nekilnojamojo turto registre. Pridedamas 2024 m. sausio 26 d. sprendimo projektas Nr. T1-22.

Informacija

PATEIKTŲ PASIŪLYMŲ ĮGYVENDINIMAS [*]

Pateiktos pastabos

Pasiūlymai atsižvelgiant į pateiktas pastabas

Duomenys apie pastabų ir pasiūlymų įgyvendinimą

Specialiųjų tyrimų tarnybos vertinimas

1.      Kritinės antikorupcinės pastabos

5.1.1.1. Savivaldybių praktika, kai tie patys darbuotojai dalyvauja keliuose sprendimų priėmimo ir įgyvendinimo etapuose (pavyzdžiui, formuojant objektų prioritetinį sąrašą, dalyvaujant viešųjų pirkimų procedūrose ir kontroliuojant sutarčių vykdymą), sukuria antikorupciniu požiūriu ydingą situaciją, ofunkcijų sutelkimas vieno asmens diskrecijoje didina nesąžiningų susitarimų riziką.

Pagal galimybes užtikrinti, kad darbuotojai, dalyvaujantys KPPP finansuojamų objektų sąrašų sudarymo procese, nebūtų įtraukti į viešųjų pirkimų procedūras arba vėlesnę sutarčių vykdymo kontrolę.

Nustatyti aiškias taisykles dėl darbuotojų funkcijų atskyrimo, įtraukiant šiuos principus į vidaus teisės aktus ar procedūrų aprašus

Sudarant KPPP finansuojamų objektų prioritetinių sąrašų ir viešųjų pirkimų komisijas pagal galimybes bus užtikrinta, kad darbuotojai, dalyvaujantys KPPP finansuojamų objektų sąrašų sudarymo procese, nebūtų įtraukti į viešųjų pirkimų procedūras arba vėlesnę sutarčių vykdymo kontrolę.

Sutarčių vykdymo kontrolė reglamentuota Pagėgių savivaldybės vardu sudaromų sutarčių pasirašymo tvarkos apraše, patvirtintame  Pagėgių savivaldybės tarybos 2023 m. rugpjūčio 21 d. sprendimu Nr. T-126 „Pagėgių savivaldybės vardu sudaromų sutarčių pasirašymo tvarkos aprašo patvritinimo“.

Viešųjų pirkimų procedūros nustatytos Pagėgių savivaldybės administracijos ir Pagėgių savivaldybės kontroliuojamų (valdomų) perkančiųjų organizacijų centralizuotų ir decentralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos taisyklėse, patvirtintose Pagėgių savivaldybės administracijos direktoriaus 2023 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. A1-3 „Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos ir Pagėgių savivaldybės kontroliuojamų (valdomų) perkančiųjų organizacijų centralizuotų ir decentralizuotų viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos taisyklėsių patvirtinimo“.

 

5.1.1.2. Savivaldybių KPPP reglamentavimo tvarka yra nepakankamai aiški, kadangi KPPP aprašuose nėra nustatyta aiški komisijų sudėtis, narių kompetencijos, darbo stažas ar kvalifikacijos reikalavimai,, už ką tiksliai atsakinga komisija ar darbo grupė. Neapibrėžtumas didina interpretacijų galimybę ir sprendimų neaiškumą, sudaro prielaidas subjektyviam narių pasirinkimui ir rizikoms dėl kitokių neteisėtų susitarimų kilti

Aiškiai apibrėžti komisijų sudarymo tvarką, nustatant narių skaičių, kompetencijos ir kvalifikacijos reikalavimus. Konkrečiai reglamentuoti komisijų ir darbo grupių įgaliojimus bei jų sprendimų tvirtinimo procedūras.

Pašalinti interesų konfliktų riziką, užtikrinant, kad tie patys asmenys nedalyvautų tiek sąrašų sudarymo, tiek jo tvirtinimo etapuose

Koreguojant KPPP lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą jame bus numatyta komisijų sudarymo tvarka. (Kadangi Pagėgių savivaldybė yra maža ir administracijos darbuotojų kiekis ribotas, todėl susiduriama su problemomis nustatant kompetencijas ir kvalifikacijos reikalavimus). 

Komisijų ir darbo grupių įgaliojimai bei jų sprendimų tvirtinimo procedūros numatytos komisijų darbo reglamente.

KPPP lėšų paskirstymo ir naudojimo aprašo pataisymai planuojami 2025 m. IV ketvirtį.

 

 

5.1.1.3. Savivaldybių KPPP lėšų paskirstymo ir objektų sąrašų tikslinimo teisinis reglamentavimas yra nepakankamai aiškiai apibrėžtas ir sudaro prielaidas nenuoseklumui bei galimai neobjektyviems sprendimams. Daugelyje savivaldybių teisės aktuose naudojamos abstrakčios sąvokos, tokios kaip „pasikeitusi situacija“ ar „ir t. t.“, kurios palieka plačią diskreciją ir neužtikrina aiškumo.

Aiškiai apibrėžti objektų sąrašų tikslinimo procedūras visose savivaldybėse, numatant baigtinius tikslinimo atvejus.

Atsisakyti abstrakčių formuluočių („ir t. t.“, „pasikeitusi situacija“), kurios sudaro plačią diskreciją.

 

2025 m. vasario 19 d. Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-31 ,,Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintame apraše atsisakyta abstrakčių formuluočių. Aprašo 10 punkte numatyta ,,Sudaryti Prioritetiniai objektų sąrašai balų mažėjimo tvarka teikiami tvirtinti Savivaldybės tarybai artimiausiame posėdyje (arba kartu tvirtinat KPPP finansuojamų objektų sąrašą einamiesiems metams). Kiekvienais metais Prioritetinis objektų sąrašas atnaujinamas, tikslinamas ir papildomas, šiame Aprašo skyriuje nustatyta tvarka.“ Tai reiškia, kad keičiant, atnaujinant ar papildant prioritetinį objektų sąrašą komisija objektus įvertina pagal Pagėgių savivaldybės vietinės reikšmės kelių kapitalinio remonto, rekonstravimo ir statybos darbų eiliškumo nustatymo vertinimo kriterijus (1 ir 2 priedai), nustatydama kiekvienam objektui balų skaičių.

 

Koreguojant KPPP lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą, atsižvelgiant į pateiktas pastabas objektų tikslinimo procedūros bus apibrėžiamos aiškiau.

 KPPP lėšų paskirstymo ir naudojimo aprašo pataisymai planuojami 2025 m. IV ketvirtį.

 

 

5.1.1.4. Daugelyje savivaldybių nėra detaliai apibrėžtos tam tikrų kriterijų taikymo procedūros ar rodikliai, pvz., „kelio būklės“ nustatymas, „tankiau apgyvendintų teritorijų“ ar „didesnio eismo intensyvumo“ apibrėžimas. Kai kuriose savivaldybėse kriterijams priskiriami balai, tačiau jų taikymas taip pat yra nepakankamai konkretus arba neatspindi objektyvumo – visą tai leidžia abejoti objektų sąrašo sudarymo procedūros skaidrumu

Įtvirtinti konkrečius, objektyviai paskaičiuojamus kiekybinius rodiklius (pvz., eismo intensyvumo, gyventojų tankumo, darbo vietų kūrimo) ir jų matavimo metodiką

2025 m. vasario 19 d. Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-31 ,,Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintame apraše nustatyti konkretūs objektyviai paskaičiuojami vertinimo rodikliai.

 

5.1.1.5. Pagėgių savivaldybės praktika, leidžianti kaupti iki 5 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų rezervą „avariniams ir nenumatytiems darbams“, antikorupciniu požiūriu yra ydinga, kadangi toks rezervas neturi praktinės reikšmės, o abstrakčios formuluotės didina korupcijos riziką, nes sudaro teorines galimybes iš anksto planuoti rezervą konkretiems interesams tenkinti .

Panaikinti nuostatą dėl KPPP lėšų rezervo kaupimo „avariniams ir nenumatytiems darbams“, nes tai nėra pagrįsta teisės aktais ar praktiniu poreikiu.

Tobulinti objektų sąrašų tikslinimo procesą, kad lėšų perskirstymas būtų aiškiai apibrėžtas ir skaidrus, užtikrinant, jog staiga atsiradus poreikiui lėšos būtų nukreiptos pagal objektyvius kriterijus. Aiškiai reglamentuoti finansavimo skyrimą neplanuotiems darbams, apibrėžiant tikslias situacijas ir kriterijus, kada ir kaip galima naudoti KPPP lėšas.

2025 m. vasario 19 d. Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-31 ,,Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintame apraše panaikinta nuostatą dėl KPPP lėšų rezervo kaupimo „avariniams ir nenumatytiems darbams“

 

5.1.1.6. Vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinės eilės sudarymo procese pagrindinis vaidmuo tenka seniūnams, o jų priimti sprendimai dažnai nėra kvestionuojami. Menkai reglamentuoti procedūriniai aspektai, ribotas komisijų įsitraukimas ir viešumo stokos atvejai gali sudaryti prielaidas interesų konfliktams ir piktnaudžiavimui tarnybine padėtimi. Tokiomis sąlygomis kyla grėsmė, kad prioritetinės eilės sudarymas gali tapti mažiau objektyvus.

Įtvirtinti aiškesnes taisykles, reglamentuojančias seniūnaičių sueigų veiklą, nusišalinimo ir interesų konfliktų prevenciją. Detalizuoti sprendimų priėmimo eigą ir reikalavimus dokumentacijai.

Užtikrinti, kad visi seniūnijų sprendimai dėl prioritetinių eilių sudarymo būtų įtraukiami Savivaldybių atsakingų komisijų posėdžių protokolus.

Užtikrinti, kad savivaldybių komisijos aktyviai dalyvautų prioritetinių eilių sudarymo procese, tikrintų seniūnų pasiūlymų objektyvumą ir išsamiai tai dokumentuotų protokoluose.

Kartu su protokolais pateikti papildomus priedus, tokius kaip seniūnijų sueigų protokolai, objektyvūs situacijos vertinimai (pvz., nuotraukos, techniniai objektų būklės aprašai, planai). Naudoti vaizdinę medžiagą, leidžiančią objektyviai vertinti infrastruktūros būklę ir sprendimų pagrįstumą.

Parengti ir įdiegti standartizuotas protokolų rengimo taisykles vidiniame teisiniame reglamentavime, kurios nustatytų reikalavimus sprendimų motyvų pateikimui bei priedų įtraukimui ir užtikrinti jų laikymąsi

Svarstyti galimybę užtikrinti, kad visi protokolai būtų prieinami viešoje elektroninėje erdvėje, laikantis duomenų apsaugos reikalavimų. Svarbius sprendimus ir jų motyvus viešinti savivaldybių interneto svetainėse, kad suinteresuoti asmenys galėtų susipažinti su priėmimo eiga ir sprendimų pagrindimu.

Seniūnaičių sueigų veikla, sprendimų priėmimo eiga bei reikalavimai dokumentacijai reglamentuoti Pagėgių savivaldybės seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos nuostatuose, patvirtintuose Pagėgių savivaldybės tarybos 2023 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T-108 „Dėl Pagėgių savivaldybės seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos nuostatų patvirtinimo“

 

 

 

2025 m. vasario 19 d. Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T-31 ,,Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintame apraše 6 punkte numatyta, kad,,……. Seniūnaičių sueigų protokolai, objektyvūs situacijos vertinimai (pvz., nuotraukos, techniniai objektų būklės aprašai, planai) leidžiantys objektyviai vertinti infrastruktūros būklę ir sprendimų pagrįstumą, su šių objektų sąrašais teikiami Savivaldybės administracijai …“.

 

Koreguojant KPPP lėšų paskirstymo ir naudojimo Pagėgių savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą, atsižvelgiant į pateiktas pastabas bus aiškiau apibrėžiama protokolų sudėtis jų priedai bei viešinimas.  

KPPP lėšų paskirstymo ir naudojimo aprašo pataisymai planuojami 2025 m. IV ketvirtį.

 

5.2.1.4. Netinkamas viešųjų pirkimų nuostatų dėl mažareikšmių sutarčių pakeitimų taikymas sukelia korupcijos pasireiškimo tikimybę, kadangi leidžia tiekėjams piktnaudžiauti šiuo procesu, pateikiant neįgyvendinamus pasiūlymus su tikslu vėliau padidinti sutarties kainą, o tai ne tik mažina skaidrumą, bet ir kelia grėsmę viešųjų pirkimų principų – lygiateisiškumo, skaidrumo ir konkurencingumo – laikymuisi.

Prieš keičiant viešojo pirkimo sutartis, aiškiai dokumentuoti ir viešai pateikti argumentus, pagrindžiančius poreikį keisti sutartį.

Užtikrinti, kad visos sutarties pakeitimo detalės būtų viešai prieinamos ir pagrįstos aiškiais kriterijais.

Pagėgių savivaldybės administracija prieš keičiant viešojo pirkimo sutartis vadovaujantis sutartyje numatytomis nuostatomis parengia dokumentaciją pagrindžiančią poreikį keisti sutartį ir užtikrina, kad visos sutarties pakeitimo detalės būtų viešai prieinamos ir pagrįstos aiškiais kriterijais. Sutarčių pakeitimai su pagrindžiančia dokumentacija viešinami CVPP sistemoje.

 

 

___________

[*] Informaciją apie išvadoje dėl korupcijos rizikos analizės nurodytų pasiūlymų vykdymą ar numatomą įgyvendinimą prašome pateikti STT ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo išvados dėl korupcijos rizikos analizės gavimo dienos.

AB „Kelių priežiūra“ pateiktoje informacijoje nurodoma, kad didžiausias dėmesys žiemoslaikotarpiu skiriamas magistraliniams keliams, kuriuose eismo intensyvumas didžiausias. Užtikrinus optimalias vairavimo sąlygas magistraliniuose keliuose, barstomi ir valomi krašto keliai. Tik baigus darbus šiuose ruožuose, priežiūra atliekama rajoninės reikšmės keliuose. Kadangi nėra galimybių vienu metu nuo visų prižiūrimų kelių nuvalyti sniegą ir juos pabarstyti, atsižvelgiama į kelių intensyvumą ir 5 priežiūros lygius.

1 lygis – daugiausiai dėmesio skiriama magistraliniams keliams, kuriuose eismo intensyvumas didžiausias. Aukštas eismo kokybės lygis šiuose keliuose privalo būti užtikrintas visą parą. 
2️ lygis – pagal šį lygį prižiūrima didžioji dalis magistralinių ir intensyviausių krašto kelių.
3️ lygis – pagal šį lygį prižiūrima didžioji dalis krašto ir intensyviausių rajoninių kelių. AB „Kelių priežiūra“ komandą budėjimą vykdo nuo 4 iki 19 val.
4️ lygis – tai krašto ir rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas yra mažesnis kaip 1 000 automobilių per parą. AB „Kelių priežiūra“  komandą budėjimą vykdo nuo 6 iki 19 val.
5️ lygis – pagal šį priežiūros lygį prižiūrima didžioji dalis valstybinės reikšmės rajoninių kelių, kuriuose privalu užtikrinti minimalų eismo kokybės lygį ir kelio tinkamumą naudoti. AB „Kelių priežiūra“ komanda dirba nuo 9 iki 18 valandos.

Daugiau informacijos rasite čia.
Kelių priežiūros lygius, o taip pat daug naudingos informacijos galite rasti https://eismoinfo.lt/#!/, kur pateikiama informacija apie kelių oro sąlygas, eismo intensyvumą, eismo ribojimus, įšalo zonas ir pan. Šiame pateiktame žemėlapyje galite matyti Pagėgių savivaldybės kelius, suskirstytus į atitinkamus lygius, kuriuos prižiūri AB „Kelių priežiūra“. Jokia spalva nepažymėti keliai yra prižiūrimi Pagėgių savivaldybės administracijos seniūnijų.

Skip to content